середу, 13 березня 2019 р.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ – АКЦІЙ МИЛОСЕРДЯ


         Безумовно, такі уроки носять переважно пізнавально-навчальний характер і покликані сформувати в учнів навички чинити добрі справи у згоді з Господньою Волею. Такі уроки варто проводити в позакласний час, одначе підготовку до них слід роботи на класних заняттях (під час вивчення близьких за змістом тем, наприклад, «Вміння любити і прощати», «Співчуття та милосердя», «Повага до людей», «Універсальний моральний Закон» і т.п., або на уроках узагальнення). Це можна зробити з допомогою вступної інструктивної бесіди. Подаємо нижче орієнтовний її зміст.
            МИЛОСЕРДЯ – це єдиний вияв чи вчинок людини, спрямований на добровільне дарування своєї уваги, тепла, розуміння і пітримки, контролером якого є совість.
            Милостиню варто творити щоденно. Від цього душа людини буде спасенна, уготовить собі Царсто Боже. Її можна виражати не лише матеріальними статками, але й духовними. Святе Письмо нам каже: «Всякому, хто просить в тебе, дай...»
            Свята Церква нагадує нам про сім діл милосердя для душі і сім діл милосердя для тіла ближнього.
            Вчинивши милостиню, ми зовсім не збідніємо, а навпаки станемо багатшими в очах Господніх. Адже саме добрими ділами ми будуємо собі домівку на Небі.
Методика проведення уроку акції милосердя розроблена, зокрема, В.М.Жуковським.


МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ АКЦІЇ МИЛОСЕРДЯ
на прикладі акції «Відвідай людей похилого віку і допоможи їм»
Очікувані результати: засвоєння Божої Заповіді «Люби ближнього свого, як самого себе».
Виховання християнських чеснот: милосердя, співчуття, любові до ближнього, доброти.
План
1. Ознайомлення та пояснення заповіді.
2. Організація та проведення акції.
3. Оцінювання та контроль.
Етап 1.
Очікувані результати: Усвідомлення важливості милосердя та любові до ближнього.
Господь наділив нас усім необхідним в нашому житті для того, щоб ми мали чим поділитися з тим, хто потребує допомоги.
Пам’ятай: потрібно ділитися з іншими тим, що маєш ти.
В Євангелії від Матвія написано: «Хто просить у тебе, то дай, а хто хоче позичити в тебе, не відвертайсь від нього» (Мт.5:42).
У Книзі приповістей Соломона, 3:27, сказано: «Не стримуй добра потребуючому, коли в силі твоєї руки це вчинити».
То ж робіть добро, будьте гостинні та щедрі, багатійте на добрі справи.
Прийом: читання.
Форма: учитель-учень.
Засоби: підручник.
Прийом: пояснення нових термінів.
Ближній - будь-яка людина, яка поряд з нами, з якою ми спілкуємось, маємо справу.
Любов до ближнього - щире почуття прихильності і вірності людині.
Милосердя - добрі вчинки, прояв вірності та любові до ближнього.
Прийом: бесіда.
- Хто є ближнім для нас?
Що таке любов для ближнього?
- Що таке милосердя?
Чому Бог наділяє людей різними благами?
- Чому повинні люди ділитись тим, що мають?
Як ви особисто можете проявити милосердя? Чи ви колись брали участь в акціях милосердя? Якщо так, то в яких?
Етап 2
Очікувані результати: Проведення акції милосердя .Відвідай людей похилого віку та допоможи їм.
Прийом:Діти, дуже добре, що ви розумієте суть милосердя та любов до ближнього. Вам випадає чудова нагода взяти участь в акації милосердя. Через два дні ми з вами відвідаємо пані..., вона вже дуже старенька та потребує допомоги. Тому, будь ласка, попередьте батьків та принесіть їхній письмовий дозвіл. У разі потреби вони можуть мені зателефонувати за будь-якою додатковою інформацією. Подумайте дома, що можна зробити та як допомогти пані... та відповідно приготуйтесь, візьміть все необхідне.
Отже, збираємось о...годині біля школи.
Етап З
Очікувані результати: Підбиття підсумків проведеної акції.
Прийом: обговорення.
Форма: учитель-учень, учень-учень, учень-клас.
Які враження у вас від відвідування пані...? Вам сподобалось допомагати літній жінці? Що ви робили, щоб допомогти їй?
• Чого ви навчились під час перебування в пані...?
• Чи хотіли б ви ще взяти участь в акції милосердя?
Якщо так, в якій саме?
Вчинки милосердя можна чинити як індивідуально, так і колективно. Їх можна робити і без сторонньої допомоги, і під керівництвом старших.
            Підготувати кожну акцію милосердя складно, оскільки вчитель націлює дитину на те, що добро потрібно, звичайно ж, робити не задля похвали чи оцінки, а заради самого ж добра. Все, що вчинимо таємно, Господь поверне нам явно, а можливо, і вдесятеро більше. Дитину варто заохочувати похвалою чи розповісти про її вчинок іншим. Однак дуже важливо виховати в дітей внутрішню готовність до акцій милосердя, відчуття необхідності чинити їх, навички самоаналізу, самооцінки, прагнення до моральної самокорекції з Господньою допомогою. Тож на перших порах варто здійснювати керівництво дитячими (волонтерськими) акціями милосердя, спонукати учнів до самомоніторингу анкетування за підсумками індивідуальних чи колективних акцій милосердя.

Немає коментарів:

Дописати коментар