четвер, 31 січня 2019 р.

Конспект уроку


З досвіду роботи вчителя 
Буглівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Галини Філик
                                                                                                                      
Тема: Різдво: голос таїни.  (Народження Ісуса)
Мета уроку:  ознайомити учнів із подіями , пов’язаними з народженням Ісуса Христа, зокрема, допомогти учням зрозуміти значення та важливість приходу Ісуса Христа на землю ; розвивати сприйняття Різдва як свята для кожної людини на планеті, спонукати учнів ділитися цією Доброю Новиною з друзями, близькими людьми ;виховувати шанобливе ставлення до Святого Письма; почуття радості та подяки Богу за народження Ісуса Христа.
Біблійна історія: Різдвяна зірка(Мт. 2:1-12)
Ключовий вірш: «Бо сьогодні в Давидовім місті народився для вас Спаситель, Який є Христос Господь»(Лк. 2:11).
Обладнання: Книги Святого Письма, презентація, Біблійний словник, словник понять і термінів, вислови відомих про Різдво, відео фрагмент, робочий зошит.
Перебіг уроку
I. Організаційний момент
   Християнське привітання
II. Мотивація навальної діяльності учнів
1. Вчитель. Вам, напевно, доводилося чути від інших і читати про Ісуса Христа. Можливо, про Нього вам розповідали батьки, друзі чи вчителі. А може, про Ісуса Христа ви довідався в храмі чи в недільній школі. Кожен із вас, напевно, знає  колядки чи вірші про Ісуса Христа.
Людині нелегко зрозуміти Ісуса Христа, який жив на землі майже дві тисячі років тому назад. Адже Ісус Христос був одночасно і Людиною, і Богом. Ісус Христос був посланий на землю Богом Отцем для того, щоб врятувати людство, яке жило гріховним життям, від смерті. У житті Ісуса Христа усе було незвичним: і Його народження, і життя на землі, і смерть, і воскресіння. Живучи  серед людей, Ісус Христос розповідав їм про те, як потрібно жити, щоб мати вічне життя. Він постійно допомагав людям: зціляв хворих, воскрешав мертвих. З Ним легко спілкувалися діти, молодь і літні люди. За Ним постійно ходили юрби народу, щоб бачити й чути Його.
В Ісуса Христа були учні, яким Він передав Свої знання і які поширили Його вчення іншим народам.
Не всі розуміли і сприймали вчення Ісуса Христа за Його життя. Багато людей сумнівалися в тому, що Він проповідував, не вірили Йому і переслідували. І нарешті вбили Його, розіп’явши на хресті. Це була найстрашніша у ті часи смерть. Але Ісус Христос воскрес із мертвих, показавши таким чином, що Він є Істинний Бог і має владу на смертю.
Ось уже протягом двох тисячоліть весь християнський світ кожен рік з трепетом і радістю чекає  одного із величних християнських свят - Різдва.
Сьогодні на уроці ми постараємось ще раз торкнутися біблійних подій, наповнених величавою таємницею.   
Але перш ніж ми перейдемо до обговорення тих величних подій , давайте ми встанемо і попросимо в молитві допомоги у нашого Господа.
2.    Молитва 
III. Оголошення теми і мети уроку
Вчитель. Отож, тема  нашого сьогоднішнього  уроку «Різдво: голос Таїни ».
 Ми спробуємо знайти відповіді на важливі для кожної людини питання:
  • Яке значення має народження Спасителя для людства?
·         Що викликає радість у душах людей під час Різдвяних свят?
IV. Формування вмінь та навичок
1. Робота з ключовим віршом
Слово вчителя  Для того ,щоб дізнатися яким буде наш ключовий біблійний вірш ,я пропоную вам виконати завдання: розташуйте слова так, щоб вдалося прочитати (слова розкидані в хаотичному порядку)
Ключовий  вірш до уроку: «Бо сьогодні в Давидовім місті народився для вас Спаситель, Який є Христос Господь»  ( Лк. 2:11)
2.Бесіда «Незакінчене речення»
Різдво для мене – це…..(учні висловлюють власні думки)
3.Словникова робота.
Різдво Христове – прихід на землю Ісуса Христа у вигляді Святого Немовляти, народженого від земної Матері.
4. Сприймання інформації. Розповідь  євангельської історії
   Вчитель  2000 років тому до невеличкого міста Вифлеєм пізньої пори завітало двоє перехожих. Вони прибули з міста Назарет для того, щоб пройти цісарський перепис. Марія – так звали жінку, що сиділа на осляті,  - з дня на день чекала Дитину. І тому таким стривоженим був Йосип- чоловік Марії. У Вифлеємі для них не знайшлося місця, адже він був переповнений такими ж подорожніми. Вони йшли від хати до хати, та все було марно. І ось коли ніч накрила їх обох і надія на притулок ставала дедалі слабшою, їм вказали на темну глуху печеру на околиці міста, до якої пастухи в негоду заганяли свої отари. В цій печері на сіні й народився Христос Бог – Спаситель людства.
Учень


Зірка упала з темного неба


В нічку спокійну над Вифлеємом.
В яслах Дитятко. Сіно духмяне.
Мама цілує личко рум’яне.
Йосип Святеє Дитя споглядає,
Радість і спокій в душі відчуває.
А на полях запашних віфлеємських
Мирно дрімає стадо овече.
А пастухи зірким оком пильнують.
Раптом… видіння; і ангелів чують:
«О, не лякайтесь! Є дивна новина!
Йдіть привітати Господнього Сина!»


5. Інсценівка
1-й Пастушок: Уночі ми в полі були,
Співи Ангельські почули.
Про Царя давно ми знали,
На Його прихід чекали.
2-й Пастушок: Швидко рушили в дорогу
Поклонитись Царю-Богу.
Виросте Дитятко Боже –
Зло й страждання переможе.
3-й Пастушок: Це – наш добрий Цар, Учитель
Ісус Христос Спаситель.
Ми найпершими прийшли,
Поклонились до землі.
1-й Пастушок.   А тепер прийшли до вас, щоб усе це розказати
                        І з великим світлим святом щиро вас всіх привітати.
Вчитель. Дякуємо вам, пастушки, за радісну новину.
6. Вправа «Мозковий штурм». Робота в групах.
 1 група -  Поміркуйте, чому Син Божий народився не в царських палатах, а у бідній печері?
2 група – Чому Ангел Божий сповістив звістку пастушкам, а не місцевій знаті?
3 група-Чому ангелові було важливо повідомити людям у таку пізню годину про народження Дитини?
 Вчитель. Про народження Спасителя взнали не тільки пастухи.
Учень.
І мудреці на далекому Сході
В небі побачили зірку чудову.
Вони зрозуміли, що Цар народився.
Кожен із них перед Спасом схилився.
Цінні дарунки принесли Месії:
Золото щире, ладан і миро.
1-Й МУДРЕЦЬ: Отже, я не можу зрозуміти: ні один чоловік у Єрусалимі не знає що-небудь про новонародженого Царя, про ЇХ Царя!
2-Й МУДРЕЦЬ: При цьому Він той, Якого вони давно чекають!
3-Й МУДРЕЦЬ: Ми, можливо, перші, хто про це говорить. А я думав, весь
Єрусалим святкує.
1-Й МУДРЕЦЬ: Святкує?! Це була пригнічена атмосфера – страх і неспокій, наче щось страшне сталося.
2-Й МУДРЕЦЬ: І потім, ще це посвята Ірода! Мені все ще не по собі.
3-Й МУДРЕЦЬ: Але, загалом-то, він був дуже ввічливий і привітний – він говорив, що хоче поклонитися немовляті, як тільки дізнається де Він знаходиться.
1-Й МУДРЕЦЬ: Так, і потім, він вказав нам шлях до Віфлеєму.
2-Й МУДРЕЦЬ: Давайте не будемо ламати собі голови, ми вже майже прийшли.
3-Й МУДРЕЦЬ: Он, дивись, ось вона, знову зірка!
1-Й МУДРЕЦЬ: Правда? А ну-мо покажи / бере трубу і те ж дивиться /. Ось це
здорово! Ми не помилилися.
2-Й МУДРЕЦЬ: / теж дивиться в трубу / Дивіться, вона стає все яскравіше, і
рухається!
3-й МУДРЕЦЬ: Он – я вже бачу її неозброєним оком. Вона показує нам дорогу


1-й МУДРЕЦЬ: Із далекої землі
Ми дарунки привезли:
Ладан, золото і смирну,
І любов свою безмірну.
2-й МУДРЕЦЬ: Біля ясел зупинились,
На дитятко задивились.
В яслах він лежить тихенько,
Божий Син, Ісус маленький.
3-й МУДРЕЦЬ: А Марія із Дитятком,
Як голубка з голубʼятком.
Тож прийміть дари багаті
Для небесного Дитяті



 Вчитель Як розгорталися далі події, ми дізнаємось переглянувши кадри із мультфільму «Різдво Христове»
Після перегляду історії з мудрецями, вчитель пояснює значення дарів.
Вчитель: Своїми дарами мудреці показали, що народжене Немовлятко Ісус є і Цар, і Бог, і Людина. Золото вони принесли Йому як Царю ( у вигляді данини чи податку); ладан як Богові ( ладан використовують при Богослужінні), а смирну – як людині, яка має померти ( померлих намащували і натирали тоді запашними оліями).
7.Робота з Біблійним текстом (Дитяча Біблія)
1 група Народження Ісуса
2 група Пастухи
3 група Різдвяна зірка
8.Словникова робота
Ангел - посланець Божий
Ясла – відгороджене у хліві місце, куди закладають корм для худоби
Вертеп – печера, сховище
Робота в зошиті (завдання 4)
 Вчитель:  У нас на Україні дуже люблять це свято і по особливому його відзначають. 
Учень  читає вірш «Святвечір»


На столі – свята вечеря, вся родина – за столом.
Відчиняє ангел двері позолоченим крилом.
Благу вість нам сповіщає про народження Христа.
В хаті свято розцвітає, гріє душу доброта.
Пахне сіном і кутею. Сяє зірка. Сніг скрипить.
І колядка над землею з білим ангелом летить.


9.Відео. Колядка.(Діти співають під супровід музики)
Вчитель.  Перед Різдвяними святами наші думки часто зайняті тим, які подарунки купити одне одному. А чи не замислювались ми над тим, що це – день народження Сина Божого – Христа.
10.Вправа «Мозковий штурм».
— Люди дарують на Різдво подарунки одне одному. Чому?
— Як ви думаєте, Ісус Христос чекає від нас подарунка?
Поміркуємо, який подарунок найкращий для Сина Божого?
Відео. Подарунок для Ісуса
 Звернення до висловів

11.Підсумок вчителя. З приходом Ісуса Христа почалася епоха нових стосунків людини з Богом. З’явився Посередник, через Якого Бог чує і приймає кожну людину, яка навертається. Віруючи в Ісуса Христа, людина має спасіння. Кожна людина визнана особистістю із правом вільного вибору – мати в серці Бога чи ні.
V. Закріплення вивченого
Бесіда
-          Для чого Ісус Христос прийшов на землю?
-          Чому Йосип та Марія не знайшли притулку у Вифлеємі?
-          Яке символічне значення дарів мудреців ?
Робота в зошиті (завдання 5)
VІ. Підсумок уроку.
     Рефлексія
Закінчіть речення:
Після сьогоднішнього уроку я відчуваю…
Думаю…
Зрозумів (не зрозумів) …
Мені дивно…
Я вважаю…
На мій погляд, слід ознайомитися…
З’явилося бажання розповісти…
VІІ. Оцінювання учнів.
VІІI.Домашнє завдання.  
Підготувати розповідь «Моє враження від Різдвяних свят»
Виконати завдання в зошиті (7)

Немає коментарів:

Дописати коментар