понеділок, 18 лютого 2019 р.

ІСУС ХРИСТОС - УЧИТЕЛЬ

"Я — дорога, і правда, і життя» (Івана 14)





Він не мав вчених ступенів, навіть не закінчив жодного навчального закладу, проте Його називали і називають Учителем. Учитель – той, хто навчає, передає знання, є прикладом для учнів. Ісус Христос – найбільший Учитель усіх часів і народів. Його навчання по нинішній день залишається найкращим і є актуальним у будь-який історичний період. Ісус – завжди сучасний Учитель.
Де ховається таємниця навчання Ісуса? Як Він навчав, які методи, форми, підходи і принципи використовував? Та практично всі, які подає сучасна дидактика. Методи як словесні: бесіда, розповідь, проповідь, особисті розмови, так і наочні: власний приклад (чуда, жертва Ісуса). Підходи – від аксіологічного до синергетичного. Приципи –  від доступності і дохідливості до індивідуального підходу до тих, кого навчав. Його форми і методи навчання прості і доступні і мали надзвичайно тісний зв’язок із життям. Розповідаючи притчі, Ісус використовує події взяті із щоденного життя (пастух шукає овечку, сіяч сіє зерно), а також порівняння (сіяч – Господь, зерно – Слово Боже, перлина – Царство Небесне).  У притчі завжди присутня алегорія – прихований зміст. Ісус пояснює притчі на самоті своїм учням.
Педагогічна та богословська вартість притч Ісуса:
·        Були відповідним матеріалом, щоб допомогти Ісусові навчати про місію Спасителя, про Боже Царство;
·        Тактовно готували людей до пізнання Спасителя і Божого Царства;
·        Виправляють розуміння, що Царство Боже є матеріальне;
·        Розширюють розуміння духовного світу, вічності;
·        Випробовують серце – відкрите чи закрите для Божої правди.
Ісус навчає з любов’ю, часто цитує Старий Завіт, не втомлюється повторювати, ставити запитання, підкреслюючи важливість інформації, дорікає апостолам, щоб не боронили дітям приходити до Нього, закликає дорослих «стати як діти».
За словами В. Альбісетті: «Немає кращої опіки, кращої програми для життя дитини, аніж добрі долоні Ісуса і правда Євангелія».

Немає коментарів:

Дописати коментар