Він не мав вчених ступенів, навіть не закінчив жодного навчального закладу, проте Його називали і називають Учителем. Учитель – той, хто навчає, передає знання, є прикладом для учнів. Ісус Христос – найбільший Учитель усіх часів і народів. Його навчання по нинішній день залишається найкращим і є актуальним у будь-який історичний період. Ісус – завжди сучасний Учитель.
Де ховається таємниця навчання
Ісуса? Як Він навчав, які методи, форми, підходи і принципи використовував? Та
практично всі, які подає сучасна дидактика. Методи як словесні: бесіда,
розповідь, проповідь, особисті розмови, так і наочні: власний приклад (чуда,
жертва Ісуса). Підходи – від аксіологічного до синергетичного. Приципи – від доступності і дохідливості до
індивідуального підходу до тих, кого навчав. Його форми і методи навчання
прості і доступні і мали надзвичайно тісний зв’язок із життям. Розповідаючи
притчі, Ісус використовує події взяті із щоденного життя (пастух шукає овечку,
сіяч сіє зерно), а також порівняння (сіяч – Господь, зерно – Слово Боже,
перлина – Царство Небесне). У притчі
завжди присутня алегорія – прихований зміст. Ісус пояснює притчі на самоті
своїм учням.
Педагогічна та богословська вартість притч Ісуса:
·
Були
відповідним матеріалом, щоб допомогти Ісусові навчати про місію Спасителя, про
Боже Царство;
·
Тактовно
готували людей до пізнання Спасителя і Божого Царства;
·
Виправляють
розуміння, що Царство Боже є матеріальне;
·
Розширюють
розуміння духовного світу, вічності;
·
Випробовують
серце – відкрите чи закрите для Божої правди.
Ісус навчає з любов’ю, часто
цитує Старий Завіт, не втомлюється повторювати, ставити запитання, підкреслюючи
важливість інформації, дорікає апостолам, щоб не боронили дітям приходити до
Нього, закликає дорослих «стати як діти».
За словами В. Альбісетті: «Немає
кращої опіки, кращої програми для життя дитини, аніж добрі долоні Ісуса і
правда Євангелія».
Немає коментарів:
Дописати коментар