На допомогу вчителю основ християнської етики
1.
Дотримання композиційних рекомендацій, алгоритмів проведення уроку із
врахуванням його особливостей.
2.
Підпорядкування уроку чітко визначеній меті, його цілеспрямованість.
Використання учителем потенціалу уроку з метою пізнавального, морально-етичного
та естетичного розвитку школяра.
3.
Збереження дидактичних принципів логічності та послідовності у викладі
матеріалу, науковості та доступності при поясненні.
4. Подача
теоретичного матеріалу:
•
доцільність його викладу блоками, підтемами;
• розгляд
теми у Новому та Старому Завітах;
• пояснення
на основі морально-етичного твору;
• виділення
з урочного матеріалу головної думки — визначення моралі (моральний підтекст
присутній у кожній темі) із обов'язковим записом у
зошити;
• уникання
космополітизму (пояснення включає елементи національно-патріотичного виховання,
яке, поруч з духовним, є найнеобхіднішою потребою кожного народу);
•
встановлення міжпредметних зв'язків для ілюстрації та доповнення теми шляхом
підбору прикладів з української та світової літератур, історії, музики,
живопису, з предметів природничо-математичного циклу (при цьому необхідне
відчуття міри, щоб не зробити предмет світським!);
• наближення
теми до сьогодення або її проекція на сучасне життя (тут важливо не
перемодернізувати).
5.
Організація навчальної діяльності учнів:
вибір адекватних, оптимально відповідних методів, методичних прийомів викладу
матеріалу;
• шляхи
активізації розумової діяльності учнів (міркування, співставлення, висновки, пов'язування
з практикою через ілюстрацію прикладами життєвих ситуацій);
•
організація самостійної роботи дітей (педагогічне недоцільним є подавати в
готовому вигляді те, до чого вони можуть дійти власним розумом);
• формування
основних понять та вмінь — понятійного апарату, морально-етичних категорій,
християнської термінології;
•
організація запам'ятовування (лише змісту, тобто розуміння, а не вибубнювання
напам'ять);
• наявність
матеріалу для застосування знань (для закріплення), достатність завдань,
дидактичних вправ;
• використання наочності (її методична та інформаційна цінність, емоційне
та виховне навантаження, поглиблююча роль).
6. Режим навчальної діяльності:
• форма подачі матеріалу (схематичність, сконденсованість);
• розподіл
часу на окремих етапах уроку;
• чергування
видів діяльності за змістом і формою (форми роботи на уроці).
7.
Характеристика окремих етапів уроку.
8. Мова
вчителя християнської етики:
• уникнення
монотонності;
• не слід
зловживати богословськими термінами;
• не
оперувати постійно абстрактними поняттями;
• не бути
надто багатослівним.
9. Темп
уроку (динамізм, захоплююче пояснення учителя, активність, жвавість дітей чи
напруженість, пасивність).
10.
Психологічний клімат на уроці:
• спосіб
спілкування (демократизм чи авторитарність);
• місце
гумору;
• зведення
до мінімуму зауважень, заміна їх опосередкованими.
11.
Особистість учителя, його людські та фахові якості:
• любов до
вихованців, професіоналізм, загальна ерудиція, національно-патріотична позиція;
• вміння володіти аудиторією, дар
мови, дар імпровізації, емоційна привабливість
Немає коментарів:
Дописати коментар